עדכון משרד הבריאות - מבצע "עם כלביא" - פתיחת מרפאות קופות החולים ותחנות טיפות חלב
עדכון משרד הבריאות - מבצע "עם כלביא" - פתיחת מרפאות קופות החולים ותחנות טיפות חלב:
בעקבות המצב הביטחוני והנחיות משרד הבריאות, מרפאות קופות החולים ותחנות טיפות חלב נותנות מענה רק במרפאות ובתחנות העומדות בהנחיות המיגון של פיקוד העורף.
מרפאות קופות החולים
ככל שיש צורך במענה רפואי, וכאשר המצב הרפואי מאפשר זאת, יש עדיפות לשימוש במענה מרחוק הניתן בידי מוקדי קופות החולים.
אם קיים צורך בהגעה למרפאה, משרד הבריאות ממליץ, טרם ההגעה למרפאה, לוודא באתר או במוקד הטלפוני של קופת החולים המבטחת, כי המרפאה אכן פועלת.
במקרה שבו המרפאה אינה פועלת, יש לברר באתר קופת החולים או במוקד הקופה מהי החלופה המוצעת.
עדיף לקבל את השירות הרפואי בקופת החולים אליה משתייך המטופל. במקרים דחופים בלבד, בהם לא ניתן לקבל מענה מהקופה המבטחת, ניתן לפנות גם למרפאה המשתייכת לקופת חולים אחרת.
משרד הבריאות מבקש מהציבור להימנע מהגעה לבתי החולים במקרים שאינם דחופים.
מספרי מוקדי קופות החולים:
כללית: *2700
מכבי: *3555
מאוחדת: *3833
לאומית: *507
בתי מרקחת
משרד הבריאות מדגיש כי בתי מרקחת ממוגנים פתוחים לצורך רכישת תרופות. למידע בנושא ניתן להתעדכן באתרי קופות החולים ורשתות הפארם.
טיפות חלב
באתר משרד הבריאות קיים מאגר מידע, המתעדכן בזמן אמת ובהתאם להנחיות, הכולל פרטים על פתיחת תחנות טיפות חלב ברחבי הארץ.
אם תחנת טיפת החלב המבוקשת פתוחה, ניתן להגיע ולקבל שירות בתיאום מראש. במקרה בו התחנה סגורה ו/או קיבלת הודעה שהתור מבוטל, יש לקבוע תור חדש.
ניתן לתאם תורים באמצעות מוקד קול הבריאות בטלפון *5400, באתר המשרד, באפליקציה של טיפת החלב, ישירות דרך תחנת טיפת החלב או דרך קופות החולים.
לרשימת תחנות טיפות החלב הפתוחות, המתעדכנת באתר משרד הבריאות:
https://healthinstitutions.health.gov.il/TipotChalav
לקביעת תורים:
https://tipatchalavappointments.health.gov.il/patient-details
בנוסף, משרד הבריאות מתגבר את הצוות במוקד טיפת החלב הטלפוני, שפועל בשגרה ובחירום. את המוקד הטלפוני מאיישות אחיות טיפת חלב, תזונאיות מומחיות לגיל הרך, יועצות הנקה, שינה ופגים, הנותנות מענה בנושאי הדרכה לאחר לידה, טיפול ביילוד, תופעות לוואי לאחר חיסונים, התפתחות, הנקה, ייעוץ תזונתי, בכי ובעיות שינה.
ניתן ליצור קשר דרך מוקד קול הבריאות: *5400 או 08-6241010 שלוחה 9, ימים א' עד ה' בין השעות 08:00 ל-21:00 וביום ו' בין השעות 08:00 ל-13:00. השירות ניתן בשפות עברית, אנגלית, ערבית ורוסית