1
חלק א - פרטים אישיים
2
חלק ב׳ - רקע התפתחותי
3
חלק ג - רקע לימודי
4
חלק ד׳ - מצב בריאותי
5
חלק ה' - סדר יום ויחסים במשפחה
6
חלק ו׳ - מצב לימודי נוכחי
7
חלק ז' - מאפיינים אישיים
8
חלק ח' – שאלון קשב

לתשומת ליבך:

הטופס מורכב משמונה חלקים. מרגע שהחלת במילוי הטופס — אין אפשרות לשמור ולהמשיך מאוחר יותר. המילוי ייעשה ברצף ובסיום יש ללחוץ על «שלח» כדי שהטופס ייקלט.
מומלץ להכין מראש את כל המסמכים והנתונים הנדרשים (יפעת מציעה שנפרטי כאן במה להצטייד מראש ברשימה) לפני תחילת המילוי, ולהקדיש את הזמן הנדרש להשלמת הטופס.
במידה שהמילוי יופר — יהיה צורך להתחיל אותו מהתחלה. 

 

 

פרטי הילד: 

 

הילד חי עם: (חובה) שדה חובה

 פרטי ההורים: 

אב: 

פרטי האב: (חובה) שדה חובה
שם פרטישם משפחהארץ לידהמס׳ שנות לימודעיסוק/ מקצועמצב משפחתי

אם:

פרטי האם (חובה) שדה חובה
שם פרטישם משפחהארץ לידהמס׳ שנות לימודעיסוק/ מקצועמצב משפחתי

ילדי המשפחה:

פרטי ילדי המשפחה
שם פרטישם משפחהתאריך לידהכיתה - בי״ס / עיסוק

פרטים נוספים:

האם המשפחה נמצאת בקשר עם עובד סוציאלי/ שירותי רווחה?

האם הילד מאומץ?

 

 

1. הריון ולידה: 

האם היתה מצוקת עובר?

אירועים חריגים בהריון או בלידה:

האם סבל/ה מרגישות יתר או תת רגישות (כגון: לרעשים, לבדים, למזון, למגע וכד')?

האם היו קשיים בגמילה מחיתולים?

2. התפתחות מוטורית:

האם היו קשיים בהתפתחות המוטורית?

האם היו קשיים במוטוריקה גסה (ריצה, קפיצה, טיפוס וכו')?

האם היו קשיים במוטוריקה עדינה (גזירה, אחיזת עפרון וכו')

קשיי קואורדינציה (שריכת שרוכים, רכיבה על אופניים)?

3. התפתחות שפתית

האם היו קשיים בהתפתחות השפה, כמו:(התפתחות איטית, גמגום, שבושי הגוי)


1. מסגרת ראשונה: 

מסגרת ראשונה

האם היו קשיי פרידה והסתגלות?

קשיי הסתגלות למסגרת ראשונה

2. מסגרות אחרות: 

האם נשאר/ה שנה נוספת בגן או כיתה?

האם היו בעיות הסתגלות למסגרות החינוך השונות (מעבר בין הגנים, כניסה לכיתה א', מעבר לחט"ב וכו')?

קשיי הסתגלות למסגרות החינוך השונות

באם לא היו - נא לרשום לא.

באם לא היו - נא לרשום לא.

האם ידוע לכם על בני משפחה (מורחבת או מצומצמת) שסבלו או סובלים מקשיי למידה, ליקויי למידה, קשיי קשב וריכוז, קשיים בריאותיים או קשיים רגשיים?

אם לא היו - נא לרשום לא.

 

3. טיפולים ואבחונים קודמים:

אם בידכם סיכום טיפולים/אבחונים או חוות דעת אנא הביאו העתק

טיפולים ואבחונים קודמים:  אנא פרטו את כל האבחונים והטיפולים שהילד קיבל עד היום (אבחון/טיפול פסיכולוגי, אבחון דידקטי, טיפול שפתי (קלינאית תקשורת), פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, אבחון (נוירולוגי, הוראה מתקנת, טיפול תרופתי, שיעורים פרטיים).

טיפולים ואבחונים קודמים:
סוג הטיפול/ אבחוןתאריךגיל בזמן הטיפול/אבחוןגורם מטפל/מאבחןמשך הטיפולמסקנות והמלצות בסיום הטיפול/אבחון

 

האם קיימות בעיות בריאותיות?

האם הילד/ה עבר/ה תאונה:

האם קיים מום גופני ונכות?

האם קיים ליקוי בראיה?

האם קיים ליקוי בשמיעה?

האם אושפז/ה בעבר בבי"ח?

האם קיימות בעיות רפואיות אחרות (אלרגיות, אסטמה ועוד)?

האם נוטל תרופות באופן קבוע?

האם נטל/ה תרופות בעבר?

האם סובל/ת מנדודי שינה/קשיי הרדמות?

 

 

 

האם מתארגן/ת באופן עצמאי?

האם היו אירועים מיוחדים בחיי הילד/ה ומשפחתו/ה (כגון: מעברי דירה, פרידה, מחלה ממושכת, לחץ כלכלי וכו')?

מצב לימודי נוכחי: 

האם קיימים קשיים כיום בקריאה ובהבנת הנקרא? (מהירות, שגיאות וכו')

השגיו/ה בשנה האחרונה:

האם קיימים קשיים כיום בכתיבה, (שגיאות כתיב, מהירות כתיבה, קשיים בהעתקה, ניסוח)?

האם קיימים קשיים כיום בחשבון?

האם קיימים קשיים בתחום לימודי אחר?

אם לא קיימים - נא לרשום לא.

האם קיבל/ה או מקבל/ת התאמות בדרכי הלמידה וההבחנות (כגון תוספת זמן במבחנים, התעלמות משגיאות כתיב, היבחנות בע"פ וכד')?:

 

 

האם קיימות בעיות התנהגות/משמעת בבית?

האם הילד/ה עצמאי בהתאם לגילו/ה?

האם נתונ/ה להטרדות (לעגות / הצקות / ריכולים / חרמות / התעלמות / איומים וכד'):

מהי תדירות ההטרדות?

האם מעורב/ת בהטרדות ילדים אחרים (לועג.ת / מציק.ה / מרכל.ת / מחרים.ה / מאיים.ת / מתעלם.ת וכד')

מהי התדירות?

 

בששת החודשים האחרונים, בהשוואה לילדים אחרים באותו גיל:

בעבר (לפני יותר משישה חודשים):

לגבי כל משפט נא הקיפו בעיגול את המספר המתאר את ילדכם בצורה הטובה ביותר בששת החודשים האחרונים (0 = לא יותר מאחרים, 1=קצת יותר מאחרים, 2=הרבה יותר מאחרים). בעמודה השמאלית אנא ציינו את המספר המתאים ביותר עבור ילדכם בעבר, לפני יותר מחצי שנה (0 = לא יותר מאחרים, 1=קצת יותר מאחרים, 2=הרבה יותר מאחרים).


א) האם לעתים קרובות מניע/ה בעצבנות את הידיים והרגליים או נע/ה באופן מוגזם על הכיסא? (חובה) שדה חובה

האם לעתים קרובות הוא מניע בעצבנות את הידיים והרגליים או נע באופן מוגזם על הכיסא?

ב) האם לעתים קרובות קם/ה מהמקום בכיתה או במצבים אחרים בהם מצופה להתמיד ולשבת? (חובה) שדה חובה

האם לעתים קרובות קם מהמקום בכיתה או במצבים אחרים בהם מצופה להתמיד ולשבת?

ג) האם לעתים קרובות רץ/ה או מטפס/ת באופן מוגזם במצבים בהם פעילות זו אינה מתאימה? (חובה) שדה חובה

האם לעתים קרובות רץ או מטפס באופן מוגזם במצבים בהם פעילות זו אינה מתאימה?

ד) האם לעתים קרובות יש לו/ה קושי להשתתף במשחק או בפעילות שקטה? (חובה) שדה חובה

האם לעתים קרובות יש לו קושי להשתתף במשחק או בפעילות שקטה?

ה) האם לעתים קרובות נמצא/ת בתנועה או מתנהג/ת כאילו "מופעל/ת ע"י מנוע"? (חובה) שדה חובה

האם לעתים קרובות נמצא בתנועה או מתנהג כאילו "מופעל ע"י מנוע"?

ו) האם מדבר באופן מוגזם או קורה לו לעתים קרובות שהוא ממשיך לדבר, גם כאשר מבקשים ממנו להפסיק או שאף אחד לא מקשיב? (חובה) שדה חובה

האם מדבר באופן מוגזם או קורה לו לעתים קרובות שהוא ממשיך לדבר, גם כאשר מבקשים ממנו להפסיק או שאף אחד לא מקשיב?


בששת החודשים האחרונים, בהשוואה לילדים אחרים באותו גיל:

בעבר (לפני יותר משישה חודשים):

א) האם לעתים קרובות עונה ללא מחשבה לפני שסיימו לשאול אותו/ה את השאלה? (חובה) שדה חובה

האם לעתים קרובות עונה ללא מחשבה לפני שסיימו לשאול אותו את השאלה?

ב) האם יש לו/ה קושי להמתין לתורו/ה? (חובה) שדה חובה

האם יש לו/ה קושי להמתין לתורו/ה

ג) האם לעתים קרובות מתפרץ/ת או נכנס/ת ללא רשות לדברי או משחקי אחרים? (חובה) שדה חובה

האם לעתים קרובות מתפרץ או נכנס ללא רשות לדברי או משחקי אחרים?

ד) האם קורה לו/ה לעתים קרובות שממשיך/כ לדבר, גם כאשר מבקשים ממנו/ה להפסיק או שאף אחד לא מקשיב? (חובה) שדה חובה

האם קורה לו לעתים קרובות שהוא ממשיך לדבר, גם כאשר מבקשים ממנו להפסיק או שאף אחד לא מקשיב?


בששת החודשים האחרונים, בהשוואה לילדים אחרים באותו גיל:

בעבר (לפני יותר משישה חודשים):

א) האם לעתים קרובות לא שם/ה לב או עושה טעויות עקב חוסר תשומת לב, בשיעורי הבית, עבודה או פעילות אחרת? (חובה) שדה חובה

האם לעתים קרובות לא שם לב או עושה טעויות עקב חוסר תשומת לב, בשיעורי הבית, עבודה או פעילות אחרת?

ב) האם לעתים קרובות יש מתקשה להתרכז בפעולות או משחק הדורשים ריכוז ממושך? (חובה) שדה חובה

האם לעתים קרובות יש לו קושי להתרכז בפעולות או משחק הדורשים ריכוז ממושך?

ג) האם לעתים קרובות יש רושם שאינו/ה מקשיב/ה כאשר מדברים אליו/ה ישירות? (חובה) שדה חובה

האם לעתים קרובות יש רושם שאינו מקשיב כאשר מדברים אליו ישירות?

ד) האם לעתים קרובות אינו/ה עוקב/ת אחר הוראות ומתקשה לסיים שעורי בית, עבודות או מטלות אחרות? (חובה) שדה חובה

האם לעתים קרובות אינו עוקב אחר הוראות ומתקשה לסיים שעורי בית, עבודות או מטלות אחרות?

ה) האם לעתים קרובות מתקשה בארגון משימות או פעילויות? (חובה) שדה חובה

האם לעתים קרובות יש לו קושי בארגון משימות או פעילויות?

ו) האם לעתים קרובות נמנע/ת או מסתייג/ת ממשימות הדורשות מאמץ שכלי מתמשך? (חובה) שדה חובה

האם לעתים קרובות נמנע או מסתייג ממשימות הדורשות מאמץ שכלי מתמשך?

ז) האם לעיתים קרובות מאבד/ת דברים הדרושים לביצוע מטלה או פעילות? (חובה) שדה חובה

האם לעיתים קרובות מאבד דברים הדרושים לביצוע מטלה או פעילות?

ח) האם לעתים קרובות מוסח/ת בקלות ע"י גורמים חיצוניים? (חובה) שדה חובה

האם לעתים קרובות מוסח בקלות ע"י גורמים חיצוניים?

ט) האם לעתים קרובות שכחן/ית בפעילויות יומיומיות? (חובה) שדה חובה

האם לעתים קרובות הוא שכחן בפעילויות יומיומיות?